Jaarwisseling en Nieuwjaarsdag

2 januari 2015 - Kathmandu, Nepal

Beste allemaal

Nog de beste wensen voor een ieder die ik niet via de app heb kunnen bereiken. Alle goeds, gezondheid en succes voor 2015.

Oudjaar hebben we leuk gevierd buiten met jas aan en kampvuur. De Chinese vrijwilligers hadden hotpot gemaakt, te vergelijken met fondue maar dan zonder stokjes. Het was een zeer spicy soep waarin je van alles kan doen (vlees, groeten) om nadien met de schuimspaan eruit te halen. Verder hadden ze coca cola chicken gemaakt.. gemarineerde kippen vleugels (gebakken en gestoofd in coca cola)

Vuurwerk was er niet. Nepalees nieuwjaar is pas 15 april 2015.

Nieuwjaarsdag begon met poffertjes bakken voor ontbijt aangezien we de dag ervoor vol zaten van alle lekkers. De kinderen hebben ervan genoten.

Nadien met Prema, Jay en Depa een wandeling gemaakt naar Budhanikantha (Shivapuri National Park).. 10 km gelopen en 1500m hoogte bereikt. Bezoek gebracht aan de tempel: the sleeping Hindu god Vishnu.... ze ligt tussen vele slangen en er wordt verteld dat de boeren die in die tijd bezig waren het land te bewerken dit monument hebben gevonden. Niemand weet wie het heeft gemaakt.

Het was een mooie wandeling..met de local bus naar huis gegaan. Na de lunch hadden we nieuwjaar party (lokatie: Kathmandu Food Centre) voor de kids van het kindertehuis van Benita en kindertehuis van Basundara ( bezocht  in 2011) alsmede de Ghale familie en enkele behoeftige families in de buurt. De kinderen werden getrakteerd op momo's/ bami en frietjes en na afloop een ijsje. Ze kregen allemaal (55 kids) een nieuwe rugtas voor school. Het was een geslaagd feestje met heel veel blijde gezichten. Ik heb ook kunnen praten met de meisjes en ze hebben mij beloofd om morgen langs te komen om gedag te zeggen.

Vrijdag 02-01-2015

Mijn verkoudheid die 28 november begon is nog steeds niet over.. ik hoest en proest nog steeds en ik kijk erg uit om weer naar huis te gaan... een warme douche, mijn haren wassen en mijn eigen bed zijn de dingen waar ik naar uit kijk!

Met de laatste foto's bij dit verhaal eindigt dan mijn reisverslag. Het was leuk om dit met jullie te delen. Ik heb erg genoten van mijn verblijf in dit mooie en bijzonder land die qua ontwikkeling wel wat stappen heeft gemaakt, zeker op het gebied van social media, maar die er nog lang niet is. Ik hoop dat  de opkomende  jonge generatie het milieu en de vervuiling een positieve wending kunnen geven..of ze de armoede kunnen minimaliseren is nog maar de vraag... Khe Ghaarne... what to do???

1. Frouke:
    2 januari 2015
    Jij ook gelukkig nieuwjaar lieve Pearl,
    Liefs Frouke&Niek
  2. Chantal:
    3 januari 2015
    jij ook de beste wensen lieve Pearl x