Muktinath

15 december 2014 - Kagbeni, Nepal

Maandag 15 december 2014

Zonopkomst Nilgiri…ontbijt en begonnen aan de tocht richting Muktinath..de volgende 10 km omhoog klimmen.

Vertrek 8.00uur.

Maila gaf een tip: kleine stappen omhoog. So far so good but then…..

Het had goed gesneeuwd en we liepen soms op plekken waar de sneeuw tot onze knieën reikte…en het bleef maar sneeuwen. Uitzicht wederom adembenemend. Nilgiri/ Dhoulagiri/Thubuche..alle pieken leken op een handgreep verwijderd.

Lopen steeds moeilijker en zwaarder na 3100m

Tweemaal de weg afgesneden. Op een gegeven moment had ik geen gevoel meer id benen en ik kon nergens even zitten dus…. even op schoot bij Maila.

Verder ploeteren door de sneeuw en uiteindelijk aangekomen bij  Romeo and Juliet guesthouse; we kregen noodle soupe en namen het besluit om niet te overnachten maar verder te lopen.

Moed bij elkaar schrapen and walk the endless road. In een dorpje stapte een oud vrouwtje op mij af; brabbelde het een en ander en begon aan mijn grote sjaal te wriemelen zodat het goed om mijn mond en neus bleef…zo lief. Romro cha…erg goed en ik mocht verder richting Jharkot op 3550m

Zo te zien zullen we niet voor donker in Muktinath aankomen.. blik op oneindig en verstand op nul.. genieten van het uitzicht al begon het wel een uitputtingsslag te worden.

30 minuten voor aankomst ging ik onderuit.. zachte landing id sneeuw.

18.30 aankomst Bob Marley rock hotel and restaurant met gaskachel en geen water want de leidingen waren bevroren. We hebben er 10 uur over gedaan. Veel rum cola gedronken om warm te worden en natuurlijk Dahl Bath. Gezellige avond met veel rock muziek.

Foto's 385/433/438/442/446/448/454/455/458/463/464/474/480

1. Deborah:
    22 december 2014
    Jeetje klinkt indrukwekkend zeg! Wat een enorme hoogte en wat een ervaringen