Krishna gaat toch trouwen/ Maria en Jozef naar Eklebhatti

16 december 2014 - Muktinath, Nepal

Dinsdag 16 december 2014

We zijn al zo ver gekomen dus gaan we niet nog een maand wachten. Dit is onze kans en onze dag! Aldus Krishna.....

Muktinath 8.00 uur naar Hindoe tempel voor huwelijk van Krishna en Sunita. 30 minuten up hill en nog eens 100m hoger. Het werden 60 minuten want er was nieuw sneeuw gevallen.

Huwelijk ceremonie:

·         Vooraf niet eten

·         Man en vrouw moeten in ondergoed en blootvoets onder de 108 waterkranen lopen (water komt vd bergen dus KOUD)

·         Onderdompelen in 1 vd bakken met water

·         Aankleden en bij de priester offer brengen (Krishna had bloemen en bergkristal)

En dit allemaal id sneeuw! Helaas kon ik niet alles zien.. was misselijk en had hoofdpijn, dus snel (ahum) met Maila naar beneden. Ik was trager dan een slak! Het was erg glad.

Ontbijt en plan gemaakt om naar beneden te lopen. Moed zakte in mijn schoenen.

Onderweg plan gewijzigd.. het zou uren duren. In Djarkot besloten om samen met Sunita te paard naar Eklebhatti te gaan. Kosten 7000 roepies = 60 euro in totaal.

Maria en Jozef naar Eklebhatti!!

Het bleken twee veredelde ezels te zijn..ook goed.. past goed in bijbel verhaal. Nog voordat ik kon opstappen kreeg  ik een trap.. de ezel had er duidelijk geen zin in!

Enfin.. daar gingen we dan.. was ih begin best eng maar we kregen duidelijke gebaren instructies… helling naar beneden = achterover leunen en helling naar boven = voorover hangen.

Krishna en Maila gingen te voet.

Onderweg kwamen we George en Dhil tegen. Omdat ik mij goed had ingepakt herkende George mij niet. Pas nadat ik hem begroette zag hij het pas en zei: you fucking look like a local… en bedankt!

Het was een barre tocht met veel wind en stuif sneeuw.

17.30 aankomst Eklebhatti en sacherijnig.. ik had het zo koud en kon mijzelf niet warm krijgen. Apple pi en gember thee.. later noodle soup en naar bed.

Foto's: 448/491/493/494/495/496/498/499/505/511/512

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Je dochter:
    22 december 2014
    Blijft er nog wel wat van je over mam? Volgens mij vliegen de kilo's eraf zo!

Maar superveel respect! Denk je aan me en hoe ik neerplofte op de "berg" in Macedonië? En nu nog door de sneeuw ploeteren! Je bent duidelijk dicht bij de goden! Maar aub wel heelhuids terugkomen graag.
  2. Chantal:
    22 december 2014
    jeetje Pearl wat ben je toch een stoer mens.Pas je wel op jezelf? dikke knuf.
  3. Margreet De Bruin:
    22 december 2014
    Wat een uitputtingsslag, Pearl! Ik geniet van je verhalen en foto's en hoop dat jij na die barre tocht ook weer kunt genieten van je avontuur.