Dhapasie

30 april 2010

Thuis geholpen. Visite uit de U.S.

Nadien naar Thamel voor internet cafe bij Binod. Opeens gingen alle rolluiken van de winkels dicht. Een hoop herrie in de straat. Bleek het begin te zijn van de protestacties tegen de plannen van de maoisten. Die willen dat de minister president opstapt.

Gelukkig belde Rajesh en die vertelde dat ik meteen naar huis moest. Het was best eng. Gauw naar huis en met de kinderen in de tuin spelletjes gedaan. Geholpen met koken en op tijd naar bed voor de vlugt van morgen.

Zaterdag 01.05.2010

5.30/ 6.00 uur naar de airport. De wegen waren leeg en dat valt op!

Luchthavenbelasting betaald; 170 rupies (ongeveer 1 euro 70)

Na een poos de lucht in en al gauw lieten de bertoppen van de Himalaya zich zien. WAUW!!!!!!!!!

Vligen over de mount Everest. Ik moest mijzelf een paar keer knijoen om te weten dat het geen droom was. Een waar spektakel; ik kan het niet beschrijven. De foto's, die later komen, zullen het beeld weergeven. In de cockpit geweest bij de piloot voor beter beeld. Hij vertelde mij veel. Helaas, aan alles komt een eind en zo ook aan deze geweldig vlucht.

Nadien weer 170 rupies betaald voor de vlucht naar Pokhara. In het vliegtuig zat ik aan de goede kant. Wellicht krijg ik een toetje! Helaas, te bewolkt dua geen bergtoppen.

1. Gladys ismail:
    5 mei 2010
    wat spannend allemaal. ben benieuwd naar de foto's.
    bosies en brasas,
    gladys