Khatmandu

28 april 2010

Woensdag 28.04.2010

Eerste dat op Helping Hands Medical Clinic.

Gezellige dag gehad met de zusters. Veel gepraat. Ze volgen een 3 jarig opleiding en zijn dan "basis zuster". vervolgens moeten ze 3 jaar werken om ervaring op te doen alvorens ze aan de 4 jarig opleiding bachelor nursing mogen deelnemen. Wat ze dan meer mogen doen is mij nog niet helemaal duidelijk.

Mijn deel voor vandaag zou zijn: wondverzorging en ECG's maken, echter door mis communicatie heeft de zuster mij niet erbij betrokken. Next time!

In de middag kwam een artsenbezoeker langs met demo over de insuline pennen. De dokter gaf een klinische les over DM

Was leuk om te volgen. De dia's waren gelukkige in het Engels.

Donderdag 29.04.2010

Navraag gedaan over de bachelor nursing. Het werk dat de zusters nu doen blijft hetzelfde. Ze mogen wel les geven aan de leerlingen, het salaris is hoger en het allerbelangrijkste is, dat ze makkelijker een visum kunnen krijgen om naar het buitenland te gaan. Er gingen veel patiënten met ontslag; ontslagpapieren worden met de hand geschreven. Geen blije dokter!

Uit eigen beweging de ontslagpapieren bij elkaar gedaan. Om 12.00 uur naar de administratie gegaan en verteld dat ik niet zal blijven. Ik denk niet dat ik van enige nut ben. Thuis met Rajesh gepraat en gezegd dat het voor mij qua vrijwilligerswerk over is. Een derde kliniet proberen zal hetzelfde zijn. Schijnbaar heeft men nog onvoldonde ervaring met vrijwilligers in de zorg.

Plannen gemaakt voor de komende tijd.

01.05.2010 Mountanin flight en nadien naar Pokhara

08.05.2010 Raften

09.05. en 10.05.2010 uitrusten en shoppen.