Jomsom Trekking

12 december 2014 - Kathmandu, Nepal

We gaan verder waar ik was gebleven….vrijdag 12 december 2014.

Vandaag de vlucht naar Pokhara voor de Jomsom trekking.

7.30 taxi naar airport.. 9.05 vertrektijd.

Vertraging ivm slecht zicht Pokhara en uiteindelijk 11.45 vertrokken.

Mooi zicht van de bergen en al die chinezen maar moeilijk doen om foto’s te maken. Ik kon lekker achterover leunen en genieten vh uitzicht.

12.15 geland en Krishna kwam mij ophalen.

12.45 hotel Vagabond guesthouse. Mooie plek, vrolijke tuin met bloemen waar ik voor 1000 roepies (ongeveer 10 euro) een kamer had voor de nacht.

Onder het thee drinken vertelde Krishna dat hij tijdens de trekking gaat trouwen met de dame die mee was om mij op te halen. Sunita. Wouw.. een Nepalees huwelijk die ik mag mee maken..hoe bijzonder is dat! Hij vertelde dat id tempel van Muktinath de zegen vd goden gevraagd zal worden en dat de priester dit zal doen.

Groot feest zal het niet worden ivm de financiën..   zij komt uit de bergen en is van een lagere kaste. Volgens de cultuur moeten de ouders van het meisje vele waardevolle goederen aan de ouders van de jongen geven. Krishna heeft gezegd dat het allemaal niet hoeft. Ik was verbaasd en blij tegelijk.

Na dit onder onsje was het tijd voor boodschappen:

·         Warme muts

·         Thermo broek

·         Donzen jas die ik heb kunnen huren

Nadien een bezoek aan de moeder van Krishna.. ze zag er goed uit en verhuisd naar Lake side waar je vanuit de achtertuin de bergen kan aanschouwen vanuit je luie stoel met munt thee.. hoe ZEN is dat! Ze was blij mij te zien en vond het prachtig dat ik enkele Nepalese woordjes kon zeggen.

Na avond eten naar hotel en voorbereiden.

5.45 word ik opgehaald. Het zal mij niet verwonderen als we weer vertraging hebben voor de vlucht naar Jomsom.

1. Chantal:
    21 december 2014
    wauw een bruiloft.Wat bijzonder dat je dat mee mag maken
  2. Frouke:
    21 december 2014
    Ik mis de 'vind ik leuk' button, maar wat een onwijs leuke verassing voor je om een Nepalees huwlijk mee te maken!