Phulchowki

24 april 2010

Het gebied bleek onveilig te zijn. Dus teruggekeerd. De chauffeur vroeg aan wat mensen die langs de weg stonden waarom het onveilig was. Bleek dat er soms stropers rondhangen.

Echter, plots zat de auto vol. Een bhoedistische jonge monnik en een vriend, samen met twee jongetjes. Die wilden mee. Dit was volgens de chauffeur veiliger.

Omdat de natuur hier ongemoeid zijn gang kan gaan zijn bomen en planten als reuzen. Rhododenderon bomen ipv struiken zoals bij ons, echter ze waren uitgebloeid of zoals ik al schreef kaalgeplukt. Jammer!

Phulchowki blijkt het hoogste punt van de Khatmandu vallei te zijn; zo'n 2.762 meter en om deze te bereiken is ook een uitdaging. Misschien een glimp van de Himalaya? No way, te mistig. Sommige stukken moesten we lopen omdat het voor de auto onmogelijk was om door te komen. Het was een geweldige ervaring.

Terug naar huis, terecht gekomen in een ongeluk; KLABABBER! De chauffeur probeerde in te halen op de manier zoals het hier gaat en gebruikelijk is en werd door de tegenligger aan de bestuurderskant geraakt. Met mij alles goed.

Lang gewacht op de politie en die wilde mijn verhaal niet aanhoren. Ben toen maar naar huis gegaan. Douchen en uitrusten.

1. Roxana:
    3 mei 2010
    Hemeltje Moeders, wat een avonturen! Ik lees gauw verder en moet erg lachen :D :D :D