Pokhara/ zonsopkomst

3 mei 2010 - Pokhara, Nepal

Maandag 03.05.2010

Nog steeds geen bussen en ander verkeer is ivm veilighed ook verboden. In de ochtend protestmars id straat. De straat is nu speelplaats voor de kinderen; voetbal/ badminton e.d.

Lijkt bij ons op de autovrije zondag, allen hier in Nepal is het voor de economie en voor het toerisme een ramp. Voor de vervuiling is het een zegen.

Wat rondgehangen en gefietst. De afstand naar de beide meren is te groot om te fietsen, zeker met de fiets die ik heb (geen bel, geen licht, geen vesnelling) Bovendien staan op de uitgebreide kaart die ik heb de beide meren niet aangegeven omdat ze niet toeristisch zijn. Je hebt echt iemand nodig om met je mee te gaan.

In de avond komt er weer wat leven in de brouwerij; de winkels mogen 2 uurtjes open (van 18.00 tot 20.00)

Even een paar mededelingen voor de jongelui:

KFC en Pizza hut zijn in KTM aanwezig

Bij rijden zonder licht wordt je door de politie niet op de bon geslingerd

Alcohol, geen bier, heet hier Roxy

Dinsdag 04.05.2010

Vroeg wakker geworden door het geblaf van irritante honden. Kon niet meer slapen, dus naar het dakterras om naar de bergen te kijken. Kan er geen genoeg van krijgen. Tevens enkele vogels gespot, sommige kleiner dan onze musjes.

Wat rindgefietst, echter te heet voor lange afstanden. Terug naar hotel en in slaap gevallen.

Tip:

Wil je ooit Nepal bezoeken doe het in de maanden Oktober en November. Je hebt dan beter zicht op de bergen, het is niet stoffig en niet heet.

Woensdag 05.05.2010

Laatste dag in Pokhara. Om de tijd nuttig te besteden ben ik nogmaals naar Power house geweest. De foto's die ik nog hoop te plaatsen voor vertrek geven hierop de verklaring.

In de middag de gehuurde fiets teruggebracht.

Morgenmiddag vlucht naar KTM en dan is het nog 4 dagen voor het vertrek naar Nederland. Het was een geweldige ervaring die ik niet had willen missen.

1. Janneke:
    Ha die Pearl,
    Wat bijzonder dat we je hebben kunnen volgen en wat een prachtige ervaring ben je aan het opdoen. Geniet lekker van de laatste dagen en momenten in dat prachtige land.
  2. Chicka:
    5 mei 2010
    Jammer dat het vrijwilligerswerk niet is geworden wat je had gehoopt, maar ondanks dat heb je een geweldige ervaring meegemaakt. Veel plezier de laatste dagen daar en goede vlucht terug naar Nederland.
  3. Gladys ismail:
    pearl,
    wat een avontuur, ik geniet van je verhalen.
    je bent geweldig,
    groetjes
    gladys
  4. Zoon:
    6 mei 2010
    Ok dat is genoeg, ik verhuis later naar Nepal..alleen om de reden dat ik niet op de bon wordt gezet. Het feit dat er soms wat moeite is qua elektriciteit kan ik aan wennen.

Ik ben trouwens vandaag naar school gegaan en waarschijnlijk kan ik eind volgende week pas beginnen met contract procedure sinds ik eerst al het papierwerk moet regelen. Vandaag ook met hotel op Aruba bellen voor wat info. Denk dat ik ga vragen of het per Juli kan dat is toch wat fijner qua tijd. Hou je op de hoogte.
  5. Roxana:
    8 mei 2010
    Ik hou van je!!!
  6. Han Brinkman:
    13 mei 2010
    Hi Pearl, wat n geweldige reis en ervaring. deze ervaring en de herinneringen zullen als een wolk om je heen blijven hangen he. het werken daar, je contacten, de lieve mensen om je heen je trips, die natuur. ik denk dat ik er geen voorstelling bij kan maken, behalve van je foto`s. Geweldig dat je dithebt meegemaakt. Ja, en jammer van die onrust, bussen gedoe enzo. weer wat anders dan stakende vuilnismannen in amsterdam he. Je komt terug met een rijkdom aan herinneringen. Tot ...... goede reis en liefs van ons Han
  7. Charles Maatman:
    13 mei 2010
    Hallo Pearl,
    Het was een genoegen om je verhalen te lezen.
    Hopelijk is deze ervaring een die je voor altijd bijblijft en
    wie weet is het een opstapje voor het grote werk.
    Ik kijk er naar uit om je weer in levende lijve te zien.
    Welkom thuis.
    Charles en Petra