Voorbereidingen

2 januari 2010 - Purmerend, Nederland

Namaste
Het gaat er toch echt van komen.

NEPAL, Here I come! 2010 zal het zijn. B.S. 2067

nepal_map[1]

Landeninformatie:
Oppervlakte: 147,181 km2
Hoofdstad: Kathmandu; beteket het houten huis
Aantal inw: 28 millioen
Munteenh: Rupee; 92 NPR = 1 euro

Nationale bloem en embleem: Rhododendron

Een ander nationaal embleem is de 'danphe' een fazantsoort die alleen boven 3500 meter leeft.

Jaartelling:
De Bikram Sambat is een maankalender en bestaat uit 12 maanden die varieërt van 28 tot 32 dagen. Het nieuwe jaar begint medio april. De Bikram Sambat loopt 57 jaar vooruit op onze jaartelling.

2009 is dus B.S. 2066

21.11.2009
Vrijwillegersbijeenkomst in Eindhoven van Travel Active.
Om 11.00 uur in de ochtend vertrokken en gelukkig heb ik het adres heel vlug kunnen vinden.

Kennis gemaakt met Margie, een leuke Indische vrouw van mijn leeftijd. Het was alsof we elkaar al jaren kenden.

Uitleg gekregen over het project, en het blijkt dat ik de eerste ben die aan het project zal deelnemen en wellicht zal ik ook de enige in die periode daar zijn.

Project:

Regarding the medical project, we have a project called Shanti Sewa Griha. They do have clinic for outpatient and their own people in their project. There are more than 1200 people work for them in their organization.

1) Free Clinic and Inpatients Care Since 1992, Shanti operates two general clinics, one in Budhanilkantha and one in Gaushala free of charge and open to the general public. A broad range of diseases is treated in the outpatients department. Its free medication is provided by action medeor. The clinics' services and facilities include pharmacy, laboratory, physiotherapy, X- ray, and wards for 107 bedded inpatients. The wards are used for anyone who is sick and needs hospitalization, but cannot afford to go elsewhere for treatment. Since its start in 1992, Shanti has reated more than 186,000 patients. At the moment, sixteen professional staff care for the patients

Google Shanti Sewa Griha, voor meer informatie.
Tot zover.

05.12.2009

Dwars door Nepal       lonely planet

Ik heb nu van een ieder groen licht gekregen, en kan ik nu de vlucht en het visum gaan regelen.
Het zal op de heen - en terugreis wel een overnachting worden in Doha of Bahrein. Geen probleem, zie ik ook dat stukje van de wereld.

Nu eerst alle papieren voor Travel Active verder in orde maken: gezondheidsverklaring/ motivatie brief en CV, veel typewerk.
Dit was het voor nu.

19.12.2009

De voorbereidingen zijn in volle gang. Via het tropencentrum van het AMC heb ik begrepen dat ik nog de vaccinatie voor rabies en buiktyfus nodig heb.
De reis is ook bijna rond. Rechtstreeks met de KLM naar Dehli; aldaar een overnachting om op 31 maart verder te vliegen naar Kathmandu.
Nou, dit was het weer voor nu.

01.01.2010

Gelukkig nieuwjaar. Voor iedereen alle goeds en dat al jullie dromen mogen uitkomen. De mijne zal zeker uitkomen. Dit is mijn vliegschema:

Datum                Vluchtnummer     Vertrek    Aankomst   Route

30.03.2010         KL0871                11.20      22.50         Amsterdam Schiphol - Dehli Gandi

31.03.2010         IC0813                13.40      15.25          Dehli Gandi - Kathmandu Tribhuvan

11.05.2010         IC0414                10.00       11.25         Kathmandu Tribhuvan - Dehli Gandi

12.05.2010         KL0872                00.50       05.50         Dehli Gandi - Amsterdam Schiphol

Volgende week even shoppen bij de ANWB. Wandelschoenen/ wereld stekker/ visum en alle handige zaken die ik wellicht tegenkom.

Verder langs de drogist voor een reisapotheek/ mondkapjes ivm de vervuiling/ latex handschoenen/ ORS enz. enz.

De KLM heb ik een mailtje gestuurd met de vraag of ze mijn project willen sponseren door mij 30 kg bagage op de heenreis toe te staan. Ik ben benieuwd.