Delhi

30 maart 2010 - Delhi, India

Nemaste,

Hier ben ik dan.........

Dinsdag 30 maart

9.30 vertrek en 9.45 aankomst Schiphol. Bij het inchekken problemen met de bagage. Nadat ik de papieren van Travel Active had laten zien; 5 kg overbagage moeten betalen.

Roxana n Gregory hebben mij daarbij geholpen. Nadien koffie en broodjes eten samen met de kinderen, Katenka en Wesly.

Afscheid nemen metde nodige tranen en dan door de douane. There is no turning back! Off you go!

De stoelkeuze in het vlieftuig was goed, Gregory.. dank. Als haringen in een ton met veel tulbanden en baard dragende mannen. Verder alles OK.

We vlogen over de Kaspische Zee/ Afghanistan/ Lahore en om 22.50 geland in Dehli. De gate was bezet dus het was 25 min. wachten.

Douane:

Nors kijkende mannen; als dat maar goed gaat.

De mijne was vriendelijk, nadat ik met hem een praatje had gemaakt. Koffers halen en zoeken naar de chaffeur van het hotel. De mensen zijn vriendelijk en hulpvaardig.

Temperatuur: 34 graden......pff. De parkeerplaats was een ramp. Chaotisch en veel toeterende auto's. Wat een lawaai!

De auto was een brik - brak auto, zonder airco en geen gordels. Na een tijdje in het verkeer snapte ik waarom. De verkeersregels zijn hier ver te zoeken en als ze er zijn houdt niemand zich eraan.

Richting geven als je van rijbaan wissel? Wat is dat? Je gaat gewoon, gevolgd door een hoop getoeter van de ander. Alles dat maar wielen heeft met of zonder motor rijdt op de weg. Ze rijden er gerust op een 3 baans weg met 3 tuk - tuks en 2 auto's naast elkaar. Wil je  er langs? ..... Geen probleem... je zet gewoon je sirene aan.

Hotel Karat 87

Leuk hotel; op de hoek een ziekenhuis met een oncologisch centrum.

Aardige mensen; goede kamer met airco.

1. Roxana:
    3 april 2010
    Ha Mam! Gelukkig had je airco!
    xxxxxxxxxxxxxxxx
  2. Mira:
    5 april 2010
    Wow, Pearl je avontuur is echt begonnen!
  3. vanessa:
    6 april 2010
    Hoi Pearl,

Veel plezier met je avontuur, doe voorzichtig, ik ga je natuurlijk volgen.
    xxx Vanessa
  4. marjolein Peters:
    6 april 2010
    Lieve Pearl, Een heel goed begin: jouw lach en een praatje doet een norskijkende douane beamte meteen ontdooien!!! Je gaat vast een fantastische tijd tegemoet!!!
    Liefs, Marjolein Peters