Sfeer proeven

19 maart 2010 - Purmerend, Nederland

Nog elf dagen...........

Het aftellen is begonnen. Maar eerst was het sfeer proeven.

Namaste,

Op vrijdag 26 februari heb ik samen met mijn vriendin, Katenka, in Alkmaar Nepalees gegeten. Niet in een restaurant, nee... in de huiskamer van de Rob. Hij vervangt de Nepalese kok Krishna die nu bij zijn familie verblijft. Hij heeft zijn huiskamer in zijn flat op laatste etage omgetoverd tot restaurant. Het eten was geweldig, de kruiden origineel. Het is echt een aanrader.

De Roos van Pokhara is de naam van deze huiskamerrestaurant. De opbrengst wordt gebruikt voor het gelijknamig hotel in Pokhara die wordt gerund door de familie van Krishna om kansarme jongeren op weg te helpen. Ik heb vele bruikbare tips van Rob gekregen.

16.03.2010

Daar is het dan. De laatste informatie.

Vanaf 31 maart zal ik 6 nachten verblijven in het Sukeyasu Guesthouse. Ik kan dan bijkomen van de reis en wennen aan het land.

Vanaf 6 april verblijf ik bij het gastgezin De familie Sherstha. Het blijkt de familie van de partnerorganisatie van Travel Active te zijn. Ik voel mij dus zeer vereerd.

De familie besaat uit vader Rajesh, moeder Bandana, dochter Prathana (9 jr) en zoon Bivor (3 ½) verder een medewerker en zijn dochter Laxmi (12 jr). Ze wonen op Dhapasi Height in Kathmandu.

Het orientatieprogramma ziet er leuk uit en tevens ook uiteenlopend. Van de Nepalese taal tot Nepalese zang, van Yoga tot Meditatie en natuurlijk ook de nodige tempels zoals Swayambhunath die bekent staat als The Monkey Temple, een tour naar Bouddhanath een Tibetaanse tempel en Pashupatinath een belangrijke Hindoe tempel. Dit betekent veel foto's maken met mijn nieuwe camera die ik samen met Roxana heb gehaald. De orientatie wordt op 8 mei afgesloten met een dagje raften.

Ik ben er helemaal klaar voor; de koffers zijn bijna gepakt. De zenuwen gieren af en toe door mijn lichaam en een ieder leeft het mij mee.

Tot zover.

1. Helma Scheermeijer:
    20 maart 2010
    Pearl, nu mag ik ook ga oefenen in de bus, elke ochtend een plaatsje vrij houden voor Elly Kort.
  2. Carlyn:
    20 maart 2010
    Oooo!!! I'm so excited for you!!!!
  3. Gladys ismail:
    heel spannend!!
    nog maar 10 dagen, het aftellen is begonnen,
    ook bij mij.
    groetjes
    gladys
  4. Rob:
    20 maart 2010
    Beste Pearl, even een kleine korrektie, om misverstanden te voorkomen.
    De kok (ondergetekende) is een Alkmaarder, en geen Nepalees.
    Ik neem tijdelijk de plaats in van de Nepalese kok Krishna, die nu een paar maanden in Nepal is. Zijn familie runt inderdaad het hotel Lake City en het Rose Garden restaurant in Nepal. De opbrengst wordt gebruikt om kansarme jongeren verder op weg te helpen. Zie onze website.
    Heel veel succes gewenst in Nepal!! met vr. groet, Rob
  5. Roxana:
    20 maart 2010
    Bah mijn hele bericht weg :s
  6. Roxana:
    20 maart 2010
    Nou weet ik niet meer wat ik zei. Iets met dat Papa vast iets zou zeggen over die dochter, Bandana. En dat ik 'Rob' al niet zo Nepalees vond klinken. En dat ik blij ben ook met je nieuwe camera, heb je hem al getest? En dat ik het ook spannend vind en ben zo blij voor je en, zo een keer in de zoveel tijd komen dromen uit, zei iemand al eens. En en en... oh ja ik ga soep eten want dat schijnt goed voor de lijn te zijn en vanavond even langs de buurtjes met kadootje en LAF JOE XXXXXXXXXX
  7. Merril:
    21 maart 2010
    Pearl, heel veel succes toegewenst. Geniet van alles. Ik ben nu al een fan van je website.....
  8. Katenka:
    21 maart 2010
    Hi Pearl,
    Geweldig om dit te lezen. Het komd steeds dichterbij en het wordt steeds spannender (zelfs voor mij). Ik hoop dat je nog een beetje slapen kunt 's nachts.
    Ik zie in ieder geval al uit naar je volgende berichten.
    Groet, Katenka
  9. Franka & Tessa:
    26 maart 2010
    hoi pearl, veel succes, nog 5 nachtjes ! we houden je ind e gaten de komende weken.
    veel liefs -xxx-
  10. Jolijn, Lia en Elle - team VW Travel Active:
    26 maart 2010
    Hoi Pearl,

Je avontuur gaat dan toch echt bijna beginnen...spannend hoor!!!!
    Even namens het hele vrijwilligerswerk team van Travel Active (Margie, Kevin & Lieke):

Een hele fijne tijd toegewenst in Nepal, maak er een onvergetelijke ervaring van!!!

Hele fijne reis en we blijven je weblog blijven hoor...

Heel veel groetjes,

Margie, Kevin & Lieke
    Vrijwilligerswerk team
  11. Charles Maatman:
    28 maart 2010
    Lieve Pearl,
    Je spannende reis begint zo.
    Ik hoop dat je 3 dingen voor me wilt doen en dat is:
    Geniet, geniet en geniet.
    En vol verwachting wacht ik op je verhalen.
    Lieve groeten Charles en Petra
  12. René Klaver:
    29 maart 2010
    Hoi pearl alvast een hele fijne tijd toegewenst in nepal groetjes van Fred Karin René en Oma
  13. Hella:
    30 maart 2010
    Hee Pearl, geniet ervan he?
    Houd ons op de hoogte!
    nou veel plezier hoor!!
    kusjes van ons allen
  14. madeleine:
    31 maart 2010
    Hee Pearl,

Ik wilde je nog even heel veel succes wensen in Nepal.

groetjes Madeleine
  15. Ap:
    1 april 2010
    Wauw Pearl te gek wat een reis. Geniet er van. Geweldig !

Groetjes,Ap
  16. Chicka:
    1 april 2010
    Nou Pearl is vertrokken, ben reuze benieuwd naar haar eerste reactie ter plaatse!!
  17. Taco:
    2 april 2010
    Benieuwd of je veilig bent aangekomen in Kathmandu. Ik heb er indertijd van genoten. Lawaai, heilige mannen (ahum) en veel apen. Who-is-who.

Taco