Huh? Wat zullen we nu krijgen?

28 november 2014 - Purmerend, Nederland

Ja.. jullie lezen het goed! Ik ben weer actief aan het schrijven en zal jullie op de hoogte brengen van mijn komende ervaringen.

Even een opfris cursus. Dit is het laatste bericht uit Mei 2010:

Beste allen

Hier eindigt dan mijn avontuur die ik voor geen goud had willen missen. Ik weet zeker dat ik nogmaals dit mooie land zal bezoeken.

Ik vond het fijn en ook bijzonder om mijn ervaringen met jullie allen te delen. Dank voor de vele reacties en Chicka, dank voor je kaartje. Leuk!

En ja hoor.... het jaar erop heb ik Nepal opnieuw bezocht. Dit keer in september 2011. Het was de bedoeling om twee belangrijke feestdagen in Nepal, Dashain en Tihar, mee te maken en om mijn eigen verjaardag in oktober te vieren (helaas is dat er niet van gekomen)

Verder om enkele kindertehuizen te bezoeken.

Dashain

Dashain is het grootste en belangrijkste feest in Nepal. Het feest is opgedragen aan Durga, de moedergodin die het kwade overwon. Het is een feest van grote tegenstellingen waarin massale slachtingen, traditionele rituelen en warme familiemomenten elkaar afwisselen. Feest duurt 15 dagen tussen eind september en eind oktober.

Tihar

Tihar

Tussen oktober en november vieren de Nepalezen Tihar. Voor de godin Laxmi versieren ze gedurende vijf dagen hun huis. Volgens de traditie kiest de godin het mooiste huis om een jaar lang in te wonen. Verder worden kraaien, koeien en honden geëerd, als dank voor hun diensten aan de mensheid. Eigenlijk alles dat ten dienste staat van de Nepalezen. Dus ook je bus die je nodig hebt om je brood te verdienen, je naaimachine enz enz.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl