Kindertehuis Marinka en weeshuis Bhasundara

28 november 2014 - Purmerend, Nederland

Dinsdag 9 december 2014 vertrek ik weer naar Nepal. Maar eerst enkele hoogtepunten uit 2011.

Marinka home

Een tehuis voor straatkinderen opgezet door Lies Vink. Adres had ik gekregen van collega AMC.

27.09.2011

Ik had afgesproken met Marine van Valley Guesthouse in Boudha. Martine is getrouwd met een Nepalees Lopsang. Met haar naar tehuis gelopen en kennis gemaakt met Jelle, een Hollandse jongeman die net klaar is met de opleiding als verpleegkundige.

Samen met de kinderen naar de TV gekeken en de volgende dag ben ik terug geweest met.....pepernoten! en stoepkrijt. Leuke tijd gehad met de kids; hygiëne regels opgefrist, luizen controle enz enz.

Weeshuis Bhasundara.. Helpless Children's Paradise Dhapasi

Deze kinderen vieren de festiviteiten met de verzorgers. Weeshuis wordt gerund door vitale oude dame, haar dochter en schoonzoon.

Ik heb tijdens dit verblijf met Rajesh de mogelijkheden besproken om zelf, samen met hem, kinderen van "behoeftige" ouders financieel te ondersteunen zodat de kinderen naar school kunnen. Dit doe ik nu reeds 3 jaar: familie Ghale bestaande uit vader, moeder en 3 meisjes. Vader halfzijdig verlamd en moeder werkt in de huishouding.

Dit is doel van mijn reis.. de familie opzoeken en wellicht nog een familie erbij??

1. Chantal:
    28 november 2014
    Respect!En ik ga je zeker volgen.
  2. Pearl:
    Ha Chantal
    Dank je. Normaalste zaak denk ik dan maar. Ik heb wat foto's van de kinderen geplaatst.
  3. Janneke:
    28 november 2014
    Toppert! Dikke kus ga je zeker volgen.
  4. Chicka:
    29 november 2014
    Hee Pearl, wat gaaf dat je weer naar Nepal gaat. Hoelang blijf je? Veel succes en plezier! Xxx Chicka
  5. Selma de Nijs:
    Hoi Pearl,
    Ik ga je zeker volgen! Harstikke goed dat gaat doen in Nepal.

Groetjes,
    Selma
  6. Selma de Nijs:
    29 november 2014
    Ik bedoel natuurlijk: Hartstikke goed dat je dit gaat doen (te snel getypt;-))
  7. Gladys ismail:
    29 november 2014
    goed van je pearl. succes, houd ons op de hoogte. ik kijk uit naar je verhalen en foto's. succes. brasas.
  8. Chantal:
    2 december 2014
    aaaah mooie meiden.Leuk nou heb ik er een beeld bij.Tot maandag x
  9. Inge en Wim:
    6 december 2014
    Hoi Pearl , wij wensen jou een goede vlucht en veel mooie momenten om later te verhalen , wie veel reist heeft ook veel te ver......en. wij zullen met belangstelling jouw blog volgen. Groetjes Inge en Wim.