India, waar is de taxi chaffeur???

15 mei 2010 - Purmerend, Nederland

Dinsdag 11.05.2010

Op de airport zou ik weer worden opgehaald, echter deze keer stond er niemand. Gebeld met de touroperator en het bleek dat de chaffeur problemen had. Ik was genoodzaakt een pre paid taxi te nemen. Kosten: 250 indiaase rupies en de touroperator verzekerde mij dat hij naar het hotel zou komen om dit te verekenen, aangezien het een pick up service was van het hotel.

Nou…. Je voelt het reeds aankomen. Positief blijven dacht ik bij mezelf. In de taxi bleek de chaffeur de weg naar het hotel niet te vinden. Telkens vragen aan omstanders werd een toeristische site seeing, maar het bracht ons gelukkig in de buurt, echter de straat was geblokkeerd ivm werkzaamheden.

Dit betekende dus uitstappen en verder lopen naar het hotel;  de riksja die de chaffeur als optie aangaf zou niet werken, aangezien ook hij er niet langs kon.

Het werd een wandeling van 30 minuten met twee koffers en mijn rugzak in de volle zon met een temperatuur van 35 graden.

Aangekomen bij het hotel heb ik hun, lichtelijk ontvlamd, duidelijk gemaakt dat dit geen stijl is. Verder duidelijk aangegeven dat ik voor middernacht weer een taxi nodig heb, maar niet van plan ben deze te betalen. De hotelmanager zal na 17.00 uur langskomen om dit te bespreken. Ben benieuwd. Ik weet wel dat ik niet betaal!

Om 18.00 uur kwam wonder boven wonder de hotelmanager. Netjes verontschuldigingen aangeboden en mij ervan verzekerd dat er om 21.00 uur een taxi klaar zou staan om naar het vliegveld te gaan, uiteraard op zijn kosten. Geregeld dus!

Op weg naar de airport was het nog steeds warm. Om binnen te komen moet je je ticket tonen aan de politie. Eenmaal binnen gaat het best snel. Aan de balie van de KLM was het druk; veel Indiërs die naar Nederland afrijzen.

Ik kreeg te horen dat ik teveel bij mij had en ben toen met de supervisor van het grondpersoneel in discussie gegaan. Het resulteerde in 2 kg overgewicht betalen, echter geen van de pin automaten accepteerden miijn Rabo bank maestro europas.

Terug naar de supervisor. Khe Ghaarne? zei ik en hij moest lachen. Uiteindelijk werd mijn bagage gelabeld zonder één rupie te betalen.

Kijk! Dat had ik weer mooi voor elkaar.

Vlucht verliep verder naar wens en het was prettig om na 7 weken Engels weer Nederlands te kunnen praten.

Woensdag 12.05.2010

Om 05.30 geland. Bagage opgehaald en de kinderen opzoeken.  Was erg blij hun weer te zien.

Koffie gedronken en toen naar huis. Goh, wat een rust op de Nederlandse wegen. Geen getoeter en geen gedoe.

Thuis warme broodjes gegeten met……OUDE KAAS! Wat een heerlijkheid. Dhaal Bhaat is niet verkeerd, maar dit broodje was net zo lekker.

Kadootjes uitgedeeld en nadien onder de douche en slapen in MIJN EIGEN BED!

Beste allen

Hier eindigt dan mijn avontuur die ik voor geen goud had willen missen. Ik weet zeker dat ik nogmaals dit mooie land zal bezoeken.

Ik vond het fijn en ook bijzonder om mijn ervaringen met jullie allen te delen. Dank voor de vele reacties en Chicka, dank voor je kaartje. Leuk!

Zoals beloofd nog de laatste foto’s. Voor alle gamak heb ik de nummers van de foto’s erbij gedaan.

Jpg 092/ 210/226/228/247/253/260/262/322/330/373/393/406/462/463/467/479/490/494/507/509/513/

523/525/527/537/540/545/557/570/574/576/582/586/587/588/591/626/628/632/633/638/640/

641/642/652/655/656/666/670/673/674/701/706/715/717/720/725/726/735/743

Je gaat voor de bergen naar Nepal

Je komt terug voor de mensen!

1. Mira:
    15 mei 2010
    Ha Pearl,

Nu pas krijg ik je laatste 3 mails!
    De amc spamfilter houdt vast het een en ander tegen.
    Goed om je laatste verhalen te lezen en fijn dat je weer veilig terug bent.
    Ik zie je maandag!!En hoor graag meer life van je avonturen.

groetjes Mira
  2. Annemiek:
    heeeeeeeeeee pearl,
    wat fijn te lezen dat je weer terug bent in nl.
    maar wat een shock zal het idd geweest zijn met kultuur verschil.
    ik ga gauw je foto's maar bekijken!
    ik hoop je snel live je eigen verhaal te kunnen aanhoren hoor!
    groetjes vanuit almere! miek en kids
    enehhhhh welkom thuis! geniet weer van de hollandse dingen ahahahahahaha
  3. Gladys ismail:
    16 mei 2010
    je mailtjes van gisteren heb ik net gelezen.
    wat een mooie foto's, wat een avontuur.
    meisje, ik ben trots op je.
    hoop je gauw te zien,
    bosies en brasas
    gladys
  4. Han Brinkman:
    16 mei 2010
    Lieve Pearl, welkom thuis!! dat zal weer wennen zijn. Lekker geslapen in je eigen bed en lekker je kinderen weer om je heen!!

We spreken weer wat af als de hollandse grond weer vast onder je voeten zit!
    liefs Han
  5. Sandra(moeder van moibe):
    19 mei 2010
    Hey Pearl,nadat ik je vanmiddag weer had gesproken dacht ik, laat ik eens haar avontuur gaan lezen. nou ik ben onder de indruk, wat een belevenissen! Super hoor! Wij zijn blij dat je er weer bent, maar ik kan me voorstellen dat je graag wer terug wil.
    Tot gauw!

Groetjes Sandra