Weerzien in Nepal

11 december 2014 - Kathmandu, Nepal

Dinsdag 9 december 2014

Opgehaald door Falco. Inchecken ging vlot. Bagage laten door labelen naar KTM. Na paspoort controle op weg naar de gate. Had meteen instapkaart voor KTM gehad.

Tik –tik.. madame excuse me..en een vriendelijke meneer attendeerde mij erop dat mijn instapkaart was gevallen. Pffff was dat even mazzel hebben. Ja.. wie goed doet goed ontmoet.

Security check ging ook vlot.. pepernoten.. geen probleem. Even nog de laatste apps en gesprek met grote zus en het vliegtuig in.

Aardig personeel en opvallend voor een vlucht naar Istanbul in deze tijd betrekkelijk weinig hoofddoekjes.

Stoel 6C en in het midden een hele, hele dikke meneer bij wie de safety belt niet eens dicht ging. Aangezien de plane niet vol zat kon hij na opstijgen verkassen.

Warm eten prima: aubergine in tomaten saus met wat pasta.

19.15 uur: geland op airport van Istanbul. Via de internationale terminal op zoek naar de gate. Vlieginformatie gaf helaas aan: 2.50 uur delayed. Vertrek KTM 23.15 uur. Dat is even balen maar zoals men in Nepal zegt: Khe Ghaarne ( what to do?) zocht ik maar naar dichtstbijzijnde WC.

Huh… waar is het Turks badhuis? Lopen hier mannen in de rondte in witte omslagdoeken op van die sauna slippers.. never mind. ’s Lands wijs.. ’s lands eer zal ik maar zeggen

Net als ik mijn duur betaalde zak met cashew nootjes wilde op peuzelen begon een meneer tegen mij te kletsen. Hij woont in Zuid Afrika, is technical engineer en single.

Nou.. heb ik dit??? Hele filosofie over hoe vrouwen behandeld willen worden nl met respect en niet meteen bij de eerste date denken aan hoe een vrouw het bed in te krijgen. Duh…. Alsof ik dat al niet wist. Enfin.. ik vond het nodig om vliegschema te checken.. wellicht heb ik mazzel.

Helaas.. wishful  thinking..23.15 vertrek KTM

Even een paar weetjes:

TGS = Turkish ground service

Kattenbeck = het opschrift op de shirtjes van de schoonmakers op de airport

De segway is het vervoersmiddel op de airport  voor de politie en je moet uitkijken niet omver gereden te worden.

De Haribo snoepjes zijn HALAL… dus geen kleurstoffen

22.50 boarding at gate 302…

Goede vlucht en verwachtte aankomst 09.30 woensdag ochtend.

Hello.. this is your captain speaking. I’m sorry to tell but because of the weather conditions we have to hold on for 30 minutes. Shit.. ook dat nog. Enfin.. Khe Ghaarne. Nadien kwam er nog eens 30 minuten bij en zo hebben we uiteindelijk  2 uur boven KTM rond gevlogen. Uiteraard was Rajesh niet meer aanwezig op de airport omdat men hem geen exacte tijd kon opgeven.

Gelukkig ken ik Nepal al een beetje dus een pre paid taxi genomen.. 600 indiase rupees = 7 euro 84 maar.. ik moest hem wel de weg vertellen naar Dhapasie Height.

Het voelde echt als thuiskomen.. een hoop getoeter, brommers en scooters kris kras door het verkeer, vol geladen bussen, heerlijke geuren, straten nog even belabberd en ga zo maar door.

Thuis in huize Sheresta was het weerzien warm en hartelijk. Ik kon meteen aanschuiven.. rijst met linzen, curry van kool en aardappel (Alu). Als dat geen thuiskomen is……

Morgen komen de kinderen van de Ghale familie langs of wij gaan er heem.. nog niet helemaal duidelijk. Ik ben erg benieuwd.

1. Frouke:
    11 december 2014
    Super leuk om te lezen dit. Ja en ach die meneer die tegen je begon te kletsen die dacht ook zo'n leuke jonge dame moet ik even heel snel interesseren en misschien vliegt ze wel met mij mee :p Dat verkeer klinkt ongeveer net zo gevaarlijk als in Amsterdam, -de tram dan ;-) en het diner klinkt heerlijk. Knufs
  2. Je dochter:
    11 december 2014
    Goed dat je weer thuis bent xxx veel plezier als je kan app je me? Moet je wat vertellen
  3. Janneke:
    11 december 2014
    Leuk zo een verhaal, ik zie het gewoon voor me... :)
  4. Zoon:
    11 december 2014
    Goed te horen dat je goed bent aangekomen. Fyi, vanaf Istanbul 3u vertraging kan je compensaties aanvragen. Vertrokken uit eu grondgebied. Veel plezier x
  5. Chantal:
    12 december 2014
    wat heerlijk om jouw verhaal telezen x
  6. Simone Hoogeweg:
    14 december 2014
    Wat een reis Pearl maar je spreekt weer eens iemand onderweg,haha.
    Lekker genieten en ik volg je op de voet.
    Veel plezier.
    Groetjes Simone